Pin en WIFI update
Gistermiddag was het eindelijk zover: de eerste pintransactie was een feit. Hallelujah! We hebben dit seizoen besloten te kiezen voor een mobiele pinterminal. Dit betekent dat de verbinding tot stand komt via een simkaart in het apparaat en dat een internetverbinding niet nodig is. Een slimme keuze is gebleken, aangezien een internetaansluiting nog steeds een verre droom lijkt.
Op woensdag 4 april was het zover. De pinterminal werd uit de verpakking gehaald en aangesloten. Vol verwachting volgden we het opstartproces. Al snel volgde een teleurstellend bericht in het pinscherm: “bel de service provider”. Helaas, geen succes. Hoe suf is het dat je ruim een jaar bezig bent met het aanschaffen van een pinterminal en dat op de eerste dag een storing bij Vodafone ervoor zorgt dat je simkaart niet werkt. Maar ja, die ene dag maakt dan ook niet meer uit…
Bij Terrasmus hanteren we niet de ‘pin only’ filosofie, maar zullen we wel herhaaldelijk vragen: ”Wilt u pinnen”? Uit veiligheidsoverwegingen hebben wij liever dat gasten pinnen dan contant betalen. Wij begrijpen dat er uitzonderingen zijn, zoals kinderen die een knetterijsje of sprookjesboom komen halen. Contant betalen blijft dan ook mogelijk, maar de pinterminal zal een prominente plek bij het verkoopluik krijgen.
Nog even terug naar de WIFI story. Vorig jaar was de aanvraag van internet nog geen succes. Bij de vraag “Wat is uw adres” nam geen van de internet providers genoegen met “Het Erasmuspark, een houten gebouw, het enige gebouw dat er staat”. Zonder adres was het onmogelijk om een internetaansluiting te krijgen. Ondanks dat er al een KPN kastje in de meterkast zat!
Afgelopen najaar kregen we een adres. Heel verrassend: Erasmuspark 1. In januari namen wij contact op met KPN en na diverse telefoontjes zou het gaan lukken. Fijn! De laatste week van februari nog steeds niets vernomen van KPN. Toch maar weer eens contact zoeken. “Sorry, maar uw aanvraag is stopgezet”. “Waarom?” “Kan ik helaas niet zien, u wordt terug gebeld”. Begin maart belt er iemand van KPN en maken we een afspraak om te ‘lassen’. Geen idee wat ze willen lassen, maar internet lijkt een stap dichterbij. Hallelujah! Op de dag van de afspraak blijkt de kabel onder de grond te zijn verdwenen. Pfff. Wel een KPN kastje in de meterkast, maar geen kabel die ernaartoe leidt. Na het bezoek van de monteur nog geen terugkoppeling gehad van KPN. We wachten af. Wordt vervolgd….
Vervolg (4 weken later) – Hallelujah! Het heeft even geduurd, maar na het klachtenformulier te hebben ingevuld, kwam er uiteindelijk toch vaart in. Met een graafmachine werd er op 20 april een kabel onder de grond gelegd en op 24 april werd de connectie getest. Vervolgens was het nog even wachten op de modem, maar sinds gistermiddag is het dan eindelijk zover! WIFI bij Terrasmus…